Brenda kazanit islamik të Kosovës

Autori:Zekirja Shabani

isis

Agjencia e lajmeve Radio Evropa e Lirë ka publikuar një shkrim në të cilin e përshkruan Kosovën si kryeqytet i xhihadistëve të Ballkanit.

Gazetari Frud Bezhan ka folur me një ish-rekrut të ISIS-it nga Kaçaniku, i cili ka rrëfyer për rrugëtimin e tij drejt Sirisë që t’i bashkohej grupit terrorist.

19-vjeçari nga Kaçaniku, në shkrimin e Radios Evropa e Lirë flet me emrin Adem, pasi emrin e tij të vërtetë nuk e ka treguar shkaku i frikës nga arrestimi. Atij i kujtohen momentet kur iu bashkua grupit më brutal të ISIS-it.

“Me një mjekër jo fort të gjatë, Ademi, i cili kërkon nga unë që të mos e përdori emrin e tij të vërtetë prej frikës nga arrestimi, thotë se asnjëherë nuk do të ishte larguar nga Kosova. Por dy vjet më parë, ai e gjeti vetin në kufirin e largët mes Turqisë dhe Sirisë. Vend takim për të huajt që donin t’i bashkoheshin ISIS-it”, shkruan Radio Evropa e Lirë.

Pasi ishte marrë nga ISIS-i në një fshat turk, ai kishte pritur që të shkonte në zonën e luftës. Fillimisht ka bërë stërvitjet e zakonshme dy javore në qytetin sirian Raqqa, para se të vendosej në grupin e luftëtarëve. Pak orë para se të vendosej në kufi, Ademi vendosi që të kthehej në shtëpi.

“E kuptova që shkuarja në Siri nuk kishte të bënte asgjë me Islamin” thotë Ademi, i cili sipas REL-it, vazhdimisht kthente kokën pas për të kontrolluar mos zbulohej nga autoritetet kosovare. Radio Evropa e Lirë e përshkruan 19-vjeçarin si çdo i ri tjetër kosovarë, i veshur me xhins e fanellë.

inside

Qeveria e Kosovës vlerëson se më shumë se 300 kosovarë kanë udhëtuar drejt Sirisë për t’u bashkuar me ISIS-in në luftën e shenjtë. Kjo e bënë Kosovën si shtetin më të madh në Evropë që ka kontribuuar me ushtarë të ISIS-it.

Kaçaniku në veçanti ka fituar reputacionin e kryeqytetit xhihadistë të Ballkanit. Në tre vjetët e fundit, së paku 24 kaçanikas i janë bashkuar grupeve terroriste si ISIS-i ose Al-Qaeda në Siri dhe Irak.

Rrugëtimi i Ademit drejt radikalizmit filloi kur pranoi një ftesë në Facebook për të marrë pjesë në një ligjëratë të një imami. Ai thotë se ishte “kurioz” për Islamin. Në pesë muajt e ardhshëm, Ademi së bashku me disa të rinj tjerë mori pjesë në ligjërata dhe klasa kuranore në një xhami të afërt.

Këto ligjërata ishin organizuar nga Rinia Islame, një organizatë bamirëse islamike që operon në Kaçanik. Ademi thotë se ligjëratat në të cilat mori pjesë ai ishin shumë të ashpra dhe strikte.

“Ata na thoshin që të mos u flisnim femrave për dore dhe që të mos shkonim në kafene dhe bare”, tregon Ademi.

19-vjeçari tregon se ligjëratat vazhdimisht kishin të bënin me xhihad dhe konfliktet në Siri dhe Irak.

“Familja ime nuk e praktikon fenë shumë”, thotë Ademi, i cili jeton me prindërit dhe dy motra në një banesë në Kaçanik. “Vetëm unë dhe gjyshi”, thotë ai.

Ademi thotë se familja e tij e kishte kuptuar se ai po radikalizohej.
“Ata më thoshin se nëse dua ta praktikoj fenë, mund ta bëj, mund të falem, por që të mos bëhesha radikal”, tregon ai.

Ligjëratat në të cilat mori pjesë Ademi, jepeshin nga Zeqirja Qazimi, një imam i famshëm, i cili u dënua me 10 vjet burgim më 20 maj pasi ai dhe gjashtë të tjerë u shpallën fajtorë për pjesëmarrje në luftë të huaj dhe për rekrutimin e të rinjve kosovar në ISIS.

“Imami Zekerija Qazimi vjen nga Gjilani”, thotë Ademi. “Ai na fliste neve për xhihadin”.

Kur unë pyes nëse Adem ka qenë i kërcënuar nga koha ku ua ka kthyer shpinën ekstremistëve që e radikalizuan atë, përgjigjja e tij përgënjeshtron reputacionin e grupit të etur për gjak, i cili vret në masë dhe që është zotuar se do ti ekzekutoi pa mëshirë tradhtarët. “Unë kurrë nuk jam ndjerë i rrezikuar,” thotë ai . “Ishte vendimi im.”

Organizatat bamirëse të financuara nga Lindja e Mesme, kanë depërtuar tek të varfërit, komunitetet rurale si Kaçanikut që janë lënë pas dore nga qeveria dhe ku papunësia është rreth 40 për qind, duke i bërë të rinjëtrinj objektiva të lehtë për indoktrinim.

Organizatat bamirëse islamike shpesh kanë drejtuar shkolla, konvikte dhe programeve të mirëqenies. Por ato gjithashtu të shtyjë një axhendë të ashpër që duket se ka fituar të paktën një terren të vogël në Kaçanik.

kaqanik

Tokë pjellore për ekstremizmin 

Ademi beson se shoqatat bamirëse arabe kishin shënjestër familjet e varfra, dhe nënat e vetme.

Ai thotë se në këmbim të ndjekjes së ligjëratave fetare, shoqatat u jepnin studentëve strehim, para për shpenzime si dhe rroba të reja dhe këpucë.

“Ka pasur shumë njerëz që morën pjesë në predikimet”, thotë Ademi, i cili filloi ti ndjekë ato sapo kishte mbaruar shkollën e mesme dhe ishte pa punë.

“Ka pasur njerëz në kushte të rënda ekonomike”. “Këto shoqata bamirëse nuk janë regjistruar dhe kanë punuar me individë të caktuar radikal dhe ata kanë manipuluar të varfërit”, thotë kryetari i Kaçanikut, Besim Ilazi.

Ilazi, një burrë ii gjatë, bënë me shenjë drrejt ndërtesave të braktisura dhe fabrikave të shuar në këmbët e kodrat e gjelbëruara përreth Kaçanik dhe shton: “Ekonomia është arsyeja kryesore pse disa njerëz u bashkuan”. Vendorët gjithashtu tregojnë për afërsinë e qyteteve në Maqedoni, si një nga arsyet përse Kaçaniku është bërë një vatër e tillë për radikalizëm.

Maqedonia është 30-minuta larg me makinë, dhe banorët thonë se predikuesit “ekstrem” shqiptarë shpesh vizitojnë komunitetet e Kosovës për të ofruar predikime.

Shoqatat radikale punëojnë fshehtë

Në fund të vitit 2014, zyrtarët kosovarë mbyllur 14 shoqata – duke përfshirë atë që ka dhënë mësime fetare për Ademin – të dyshuar për lidhje me grupet ekstremiste islamike. Sipas një ligji të ri, qytetarët e Kosovës mund të dënohen me burg deri në 15 vjet, nëse ata marrin pjesë në luftëra të huaja.

Autoritetet e Kosovës thonë se rreth 50 xhihadistë nga ky vend janë vrarë në luftimet në Siri dhe Irak, dhe rreth 120 janë kthyer në Kosovë. Më shumë se 100 njerëz në Kosovë janë arrestuar apo janë nën hetime për rekrutimin apo që kanë luftuar jashtë vendit në emër të IS.

Ilazi këmbëngul se goditja e Qeverisëa ka ndikuar ti largoj rrymat radikale nga qyteti i Kaçanikut. Por ai gjithashtu pranon se disa ekstremistë janë fshehur dhe vazhdojnë të operojnë në “shtëpi private”.

Vendorët flasim për kabina në pyll, ku ekstremistët mbajë takime dhe predikimet.

Një pikë vendore në një kodër shkëmbore në distancë.

“Atje është vendi ku ata takohen gjatë natës,” thotë njëri, duke folur në kushte anonimiteti.

“Askush nuk mund të shkojnë atje, sepse ata kanë roje të armatosura.”

Rekrutët që nuk u kthyen kurr

Ademi, duke pirë kafe turke nga një filxhan të vogël, thotë se disa muaj pas ndjekjes së mësimeve fetare disa nga të rinjtë “u larguan dhe nuk u kthyen më”, duke iu referuar vendasve që kishin shkuar në Siri për të luftuar.

“Ne ishim në një vend të vogël dhe kemi dëgjuar çdo gjë”, thotë Ademi.

“Po, ka pasur njerëz që shkuan në Siri. I pashë ata të largohen nga Kaçanikun”.

Florim Neziraj është kryetar i degës lokale të Bashkësisë Islame të Kosovës, organizatës kryesore zyrtare islame në vend.  Imami i ri është përkushtuar ti parandaloi të rinjtë nga bashkimi me grupet radikale islamike.

“Ata që kanë shkuar në Siri shpesh janë shumë të rinj”, thotë Neziraj, i cili është veshur me një kostum të shtrënguar detare dhe atlete që mbanë një mjekër të shkurtë.

“Ata vijnë nga familjet më të mira në Kaçanik. Nuk mund të them asgjë të keqe rreth tyre.

Ne kemi parë shenja të radikalizmit. Ata ishin manipuluar dhe ranë viktimë e individëve të caktuar”.

Neziraj thotë seqeveria duhet të fajësohet, e cila sic thotë ai “la pas dore problemin” e radikalizmit.

“Radikalët u lejuan të veprojnë lirisht për një kohë të gjatë”, shton ai. Kosova tradicionalisht ka qenë një shtet laik me një popullsi myslimane liberale, me bare në të njëjtën rrugë, si xhamitë.

Por zërat më pak tolerante kanë lulëzuar, duke përfshirë shoqatat bamirëse islamike radikale, të cilat kanë lulëzuar që nga pas përfundimi i luftës në Kosovë në vitin 1999.

Neziraj thotë se shumë shoqata bamirëse të tilla erdhi nën maskën e “organizatave humanitare”, ndërtuan shkolla dhe spitale. Por ai thotë se këto shoqata ishin për “ti indoctrinuar të rinjtë”.

Ai ka frikë se mund të jetë tepër vonë për të trajtuar përhapjen radikalizmin.

 

Produkt tjetër i radikalizmit në Kaçanik është edhe Lavdrim Muhaxheri, 25-vjeçari i cili lufton në Siri. Ai nga mediat është përshkruar si njëri prej liderëve kryesor të ISIS-it.

Vitin e kaluar u publikua një video në të cilën shihej Muhaxheri duke prerë kokën e një të riu sirian. Ndërsa në një tjetër video ai me një raketë vret një tjetër të burgosur.

Ademi nuk dëshiron të flasë shumë për banorin më famëkeq të Kaçanikut, por thotë ta ketë parë Muhaxherin duke u lutur në një xhami. Ademi thotë se ai dukej normal.

Ademi thotë se rruga e Muhaxherit është mësim për të rinjtë e Kaçanikut se nuk duhet të shkojnë në Siri.

“Unë jetoj jetë normale përsëri, jam shumë me fat”, i thotë Ademi gazetarit të Radio Evropa e Lirë. “Jo të gjithë që gabojnë mund të gjejnë rrugën e tyre përsëri”, thotë Ademi.

Shkrimin origjinal mund ta lexoni ketu

Vërejtje:

Ju keni të drejtë ta riprodhoni tekstin tonë, por me kusht që ta citoni burimin e Gazeta Fjala dhe kur ta publikoni shkrimin, ta integroni linkun e artikullit siç vijon: http://gazetafjala.com/brenda-kazanit-islamik-te-kosoves/

Në të kundërtën, ne do të raportojmë tek organet kompetente si dhe pranë Facebook për shkelje të të drejtës autoriale, gjë që sanksionohet nga Facebook dhe mund të ketë pasoja të rënda për faqen tuaj Facebook. Ju faleminderit për vëmendjen si dhe bashkëpunimin.

Redaksia e Gazetës Fjala